O mně


Jmenuji se

Jiří BIEGUN

 

Pocházím

z Kyjova

 

Znamení

Panna

 

Vzdělání

Gymnázium


Jiří Biegun a jak to vlastně je...


Co děláme, že jsme nejlepší obchodní skupinou?

Důležité je uvědomit si, že v pozici manažera nejste vy na jedné straně, a obchodní skupina na druhé. Ale jste jeden celek, tedy jedna obchodní skupina. A manažer je tu od toho, aby obchodníkům ukázal správný směr. Každý z obchodníků by měl zažít pocit úspěchu. Hodnotím manažery a obchodníky podle toho, co umějí, ne za to, co neumějí. Jednám s každým individuálně, s ohledem na jeho možnosti a osobní pokrok. Naučit všechny obchodníky všemu nejde, ale můžu vytvořit takové prostředí, aby je toto podnikání bavilo a postupně se zdokonalovali.

Bylo to tak vždy? Měl jsem také obavy na startu podnikání

Zcela na rovinu, tento obor jsem nikdy nevyhledával a asi žádný kluk, který si hrál na pískovišti s tatrovkou, nesnil o kariéře pojišťováka. Práci v obchodě a s lidmi jsem však měl vždy rád. A jednoho dne nastala situace, že jsem de facto z finančních důvodů musel vzít práci makléře. V době, kdy jsem ukončil činnost na vedoucí pozici ve firmě Nokia a začal znovu jako kreativec, tak jsem se dozvěděl, že budu táta. Což je krásná zpráva, ale ne tak docela v době, kdy jste ve finanční krizi. Musel jsem si postavit jasný cíl: Uživit rodinu a finančně zajistit chod domácnosti s novým členem. Na strach, zda se mi bude či nebude dařit, jsem neměl čas ani pomyšlení.

Jiří Biegun
Jiří Biegun
Jiří Biegun


Začátky od nuly? Ale s plánem být nejlepší

Dosud vzpomínám na krušné začátky podnikání v tomto oboru. Jezdil jsem starším autem Opel Astra, absolvoval školení a přemýšlel, jestli si koupím cigarety, nebo oběd. Jednu dobu jsem neměl ani na benzin a jezdil jsem MHD. To bylo velké osobní dilema – prezentoval jsem klientům cesty, jak dosáhnout finanční gramotnosti, a přitom se sám potýkal s nedostatkem peněz. Došlo to tak daleko, že jsem přestal jezdit MHD a chodil po Brně pěšky. Člověk si pročistí hlavu, to ano, ale také prochodí boty, doslova. Díky těmto každodenním procházkám jsem však přišel na nápad nebo spíš plán, jak odstartovat své nynější podnikání. A náhle se vše změnilo.

Vždy jsem pracoval v kolektivu

I v minulosti jsem byl na vedoucích pozicích a vždy jsem chtěl práci manažera vykonávat. Komunikace s lidmi mě vždy nesmírně bavila. A finanční krize, kterou jsem prožil, mě naučila nejen pokoře, ale i empatii vůči novým obchodníkům. Sám moc dobře vím, jak je tento obor náročný, zejména v úplném začátku, při startu. Doporučuji všem dopředu mít finanční rezervu, a to u každého podnikání. Mnohdy to ale situace nedovoluje, a proto je důležité mít i dobrý plán. Byznys plán, který musí nový podnikatel dodržovat. A to je právě nejspíš hlavní důvod, proč moje skupina tak rychle vyrostla. Mám zkušené obchodníky, ale také úplné začátečníky, které společně vedeme k stále lepším výsledkům. Máme prostě skvělou obchodní partu.

Kdo mi pomáhá a inspiruje?

Říká se, že za každým úspěšným mužem stojí žena. U mě tomu tak není, protože za mnou stojí hned několik žen. Nejen dcera, která mi dělá radost a učí mě relaxovat, ale také moje kolegyně, které mi hlídají termíny, vyřizují administrativa a starají se o klientský kmen. Je to velice důležité, aby obchodník nebo manažer měl pevné zázemí nejen doma, ale také v back office. Měl jsem v životě štěstí, ale i občas jsem šlápl vedle. Díky tomu jsem se posunul. Jsem neskutečně šťastný, že mám skvělou partu manažerů, obchodníků kolem sebe. Spojuje nás stejné myšlení a vášeň pro společné podnikání.


Jiří Biegun
Jiří Biegun
Jiří Biegun


Předsudky (ani) o věku do podnikání nepatří

Každý věk má své pro a proti. Když vše dobře namícháte, výsledkem je zaručeně úspěch. Mladý obchodník, nyní se kategorizuje jako Generace Y apod., má obvykle drive a je oproštěna od nežádoucích návyků. Na druhé straně mu ale chybějí zkušenosti a mnohdy se stane, že po několika nezdarech nebo chybách odejde za jinou činností. Věkově starší obchodník sice nemá takový drive a zápal, ale zato oplývá bohatými zkušenostmi. Nepotřebuje zpravidla vyvíjet vysokou aktivitu, aby vydělal slušné peníze. Když však spojíte obě generace obchodníků do jednoho týmu, mohou se obohatit navzájem. Mladý zkušenostmi staršího, a starší zápalem a nápady mladšího. Je to skvělá kombinace pro férový byznys.


Ocenění


Čestné členství ve VIP klubu Allianz za dlouhodobý obchodní přínos.

Nejlepší oblastní manažer v kategorii ,,hypotéky''.


Nejlepší reprezentant roku 2014.

Nejlepší oblastní manažer Allianz pojišťovna a.s. Česká republika.

Nejlepší oblastní manažer 2013/2014 v růstu obchodní skupiny.

Nejlepší Oblastní manažer Zemského ředitelství.