Mít či nemít kvalitně zpracovaný profil na LinkedIn?

Mít či nemít kvalitně zpracovaný profil na LinkedIn?

Mít kvalitně zpracovaný profil na sociální síti LinkedIn je v dnešní době nezbytnost, zvláště pokud potřebujete být vidět. Takový profil vám totiž může přinést nespočet obchodních příležitostí, a to cestami, které byste ani sami nečekali.


Většina lidí si své profily na této sociální síti pečlivě střeží a akceptují žádosti o propojení jen s lidmi, které opravdu velice dobře znají. Proč se ale také vyplatí akceptovat žádosti od zajímavých kontaktů, které osobně neznáte? Tito lidé totiž mohou být velice důležitým článkem ve vašem networku.

Jak?

Mohou vás přímo propojit s vaším potenciálním obchodním partnerem nebo klientem. Uvedu příklad vycházející ze své osobní zkušenosti, která se mi stala tento týden. Zkontaktoval mě country manager jedné švýcarské firmy, který rozjíždí pobočku zde v Čechách, se žádostí o potenciální spolupráci v rámci networkingu.

Jak se o mně a mých službách vlastně dozvěděl?

Od majitele této firmy, jehož žádost o propojení jsem akceptoval, aniž bychom se osobně znali. Jednoznačně ho zaujal můj profil, a proto ho doporučil svému zaměstnanci v Čechách.

Mohou vás také nepřímo propojit s velice zajímavými kontakty. Taktéž použiji vlastní zkušenost. Nedávno jsem přijal žádost o propojení jednoho zástupce nejmenované společnosti. Po jeho akceptování mě za pár dní zkontaktoval náměstek generálního ředitele této firmy.

Jak se on dostal k mému profilu?

Vzhledem k tomu, že tento náměstek má mezi kontakty na svém LinkedIn profilu i tohoto zástupce, byl mu můj profil automaticky navržen mezi lidmi v sekci „Lidé, které můžete znát“. Dále už ho jen vedl popisek pod mým jménem, aby zhlédl celý profil. Jelikož ho můj profil velice zaujal, rozhodl se mě oslovit, aby se dozvěděl více. Od naší osobní schůzky patří tento člověk mezi mé nejcennější kontakty. Narazil bych na tohoto člověka, kdybych nepřijal žádost daného zástupce?

Můžete mít zajímavý kontakt ve vašem networku, na který se budete moci později odkázat. Akceptujete-li člověka se zajímavým profilem, může pro vás být užitečným kontaktem ve vašem networku. V případě, že pro vás tento člověk bude v budoucnu užitečný, bude pro vás mnohem jednodušší ho zkontaktovat jako “kontakt na LinkedIn profilu”, než prostřednictvím emailu jako neznámá osoba. Taktéž použiji vlastní příklad. Před pár týdny jsem přijal žádost jednoho obchodního ředitele, aniž bych ho osobně znal. Následně jsem mu zaslal osobní pozvánku na jednu ze svých akcí. Pozvánku na danou akci sice odmítl, avšak navrhl jednání o potenciální obchodní spolupráci.

Rozhodnete-li se mít svůj profil na LinkedInu, vytvořte si skutečně reprezentativní profil. Nikdy nevíte, kdo se na něj podívá. Nenechte si utéct skvělou obchodní příležitost jenom proto, že jste byli líní si váš profil updatovat.


Můj profil pro navázání spojení s Vámi: www.linkedin.com/in/jiri-biegun69